Az edzőmaszk vagy tréningmaszk egy olyan sporteszköz, amelynek a kezdetleges verzióját először egy profi amerikai futballista kezdte el használni. Ez nem a mai formájában ismert edzőmaszk volt, hanem egy egyszerű gázálarc.

Röviden összefoglalva: az edzőmaszk az edzés során a légzésen keresztül segíti a sportteljesítményed növelését. (Plusz elég jól is néz ki. 🙂 )

 

Az edzőmaszk szimulálja a magashegyi edzéseket

Az edzőmaszk mögötti koncepció az, hogy szimulálja a magaslati edzéseket. Köztudott, hogy a versenyek előtti hegyvidéki edzőtáborokban gyakorló sportolók visszatérve ezekből jobb sportteljesítményt tudnak elérni a versenyeken. Az edzőmaszk pedig pont a nagy magasságban végzett edzést szimulálja.

A magassággal ugyanis ritkul az oxigén, az edzőmaszk pedig szabályozza a belélegezhető levegő – ezzel együtt az oxigén – mennyiségét. Emellett kialakításának köszönhetően az általad kilélegzett, tehát a szén-dioxidban bővelkedő levegő egy részét is újra belélegzed.

 

Miért jó ez?

Az alacsonyabb oxigén-tartalmú és szén-dioxidban dúsabb levegő a Bohr-hatás (erről bővebben ebben a cikkben írtam) értelmében azt fogja eredményezni, hogy javul a sejtek oxigénellátása. Ennek következtében pedig javul az állóképességed. Ebből pedig egyenesen következik, hogy jobban fogod bírni a terhelést, hatékonyabban sportolhatsz és eredményesebb lehetsz a versenyeken.

 

Kattints ide, és tekintsd meg edzőmaszkjainkat! Összeszedtük a legfontosabb szempontokat, amelyek segíthetnek a döntésben.